Kişisel Web Sayfam

vCard İndir

Özcan Balioğlu

Istanbul - Türkiye
Martin Smith
+90 (545) 383 0018 ozcanbalioglu@hotmail.com

Kişisel Bilgiler

İş tecrübesi

1 September, 2016 -

Şirket sahibi

Retailor Consulting

Perakende işletmelere operasyonel verimlilik ve hedeflerine ulaşmada yol gösterici

1 Eylül, 2013 - 29 February, 2016

Genel Müdür

Ekoroma

Adana'da kurulu ve Adana ile Mersin illerinde bulunan toplam 19 şubeli bir zincir marketin geliştirilmesi ve karlı hale getirilerek bölgenin en güçlü zinciri olmak üzere çalışmalara başlanmıştır.

1 Kasım, 2011 - 4 Şubat, 2013

Danışman – Yönetici Müdür

Kargem Kariyer Geliştirme Merkezi A.Ş.

Sorumluluklar:
Şirketin müşterilerine (perakende zincirleri) verilen hizmetlerin geliştirilmesi ve bunların yönetimi.
  • Yeni müşterilere işletme “Check-Up” uygulanması
  • Müşterilerin ihtiyacı doğrultusunda yapılması gereken işlerin tespiti.
  • Müşterilerin hedefleri doğrultusunda Eğitim İhtiyaçlarının belirlenmesi ve müşterilere önerilmesi.
  • Hizmet verilen müşterilere yapılan işlerle ilgili raporların temini, hazırlanması ve gerektiğinde sunumu.
  • Danışman, Eğitmen ve destek personelin idaresi.
  • Yeni eğitimlerin hazırlanması, şekillenmesi
  • Eğitim ve Danışmanlık için tekliflerin hazırlanması – müzakere edilmesi

1 Mart, 2009 - 31 Mart, 2011

Süpermarket Operasyonel Direktör

CarrefourSA

Sorumluluklar:
4 bölgede bulunan 44 mağazanın sorumluluğu
  • Mağazalar için ticari alanda strateji belirlemek ve yürütmek
  • Ticari faaliyetlerini yürütmek, kontrol etmek ve yön vermek
  • Yeni konsept, hizmet ve ürünleri mağazalarda denemek, denetlemek ve yaymak
  • Bölge müdürlerini yönlendirmek ve mağaza faaliyetlerini optimum kara ulaşmasını sağlamak
  • Gelir gider dengesini denetlemek

5 Temmuz, 2004 - 28 Şubat, 2009

İnsan Kaynakları Direktörü - İcra Kurulu Üyesi

CarrefourSA

Sorumluluklar:
  • Şirket değerlerinin ve politikalarını her çalışan tarafından benimsenmesi
  • İşe alım sürecinin şirket ihtiyaçları doğrultusunda olmasını sağlamak
  • İş hukuku ve çalışma ilişkilerini yürütmek
  • Çalışanların verimini arttırmak ve müşteri hizmetlerini üst düzeye çıkarmak için (şirket stratejisi doğrultusunda) eğitimleri düzenlemek, önermek

Önemli icraatlar :

  • Gima şirketinin CarrefourSA’ya İK yönünden entegrasyonu
  • Yönetici ücret ve yan menfaatlerin CarrefourSA ücretlendirme politikasına adapte edilmesi
  • Gima’nın var olan Toplu İş Sözleşmesinin, şirketin durumu ve rekabet ortamına göre müzakere edilip, anlaşmaya varılması
  • Entegrasyon doğrultusunda, şirket organizasyon yapısının tekrar modellenmesi ve hedefler doğrultusunda yeni yapıya geçilmesi
  • Yeni insan kaynakları politikası doğrultusunda süreçleri ve uygulamaları en iyi şekilde yürütebilmek için yeni İK programının seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulamaya konması
  • Gelişim merkezinin kurulması ve yeteneklerin tespiti
  • Yönetici eğitimlerinin ve Master programının oluşturulması
  • Eğitim modüllerinin gözden geçirilmesi
  • Kariyer parkuru ve eğitim parkurlarının yeniden oluşturulması
  • İnsan Kaynakları süreçlerin tekrardan modellenmesi, yeni İK organizasyonunun oluşturulması
  • 2 dönem Toplu İş Sözleşmesi müzakerelerinin yürütülmesi ve anlaşmanın yerine getirilmesi
  • 4 Haziran, 2001 - 4 Temmuz, 2004

    CarrefourSA Hipermarket Müdürü

    CarrefourSA

    2001’de mağaza açılışını gerçekleştirmek ve işletmek. Mağazanın yıllık cirosu 40 M€, 500 K€ kar tutarı ile bu yıllarda, Türkiye’deki mağazalar arasında ikinci pozisyondaki mağaza idi.

    Sorumluluklar:
    • Mağaza gelirlerini şirket hedefleri doğrultusunda gerçekleştirmek
    • Gelir ve gider dengesini yönetmek
    • Ticari faaliyetlere karar verip, uygulamaya konmasını sağlamak
    • Mağaza genel stratejisi ve yapılacak işlere dair planların hazırlanması ve uygulamaya konması
    • İki farklı şirket kültüründen gelen yöneticileri (Continent – Carrefour) ortak hedefe doğru yönlendirmek
    • Rakip firmalar karşısında yeni ticari uygulamalarla ve yerel pazarlama uygulamaları ile müşteri beğenisini sağlamak
    • Yeni personel alımı, eğitimi ve motivasyonun sağlanması

    3 Temmuz, 2000 - 3 Haziran 2001

    CarrefourSA Hipermarket Müdürü

    CarrefourSA

    Sorumluluklar:
    • Mağaza gelirlerini şirket hedefleri doğrultusunda gerçekleştirmek
    • Gelir ve gider dengesini yönetmek
    • Continent olarak açılan mağazanın CarrefourSA’ya dönüştürülmesi
    • Eski ürünlerin ve çalışma prensiplerinin değişmesi ve yeni uygulamalara geçilmesi (kültür değişimi)
    • Mağazanın kaybettiği müşteriyi tekrar kazanması ve genel ilişkilerin düzenlenmesi
    • Personel motivasyonunun sağlanması ve mağaza hedeflerine odaklanmasını sağlamak

    2 Kasım 1998 - 2 Temmuz 2000

    Continent Hipermarket Müdür Yardımcısı

    Continent

    Sorumluluklar:
    1998’de yeni bir mağaza açılışını gerçekleştirmek ve işletmek
    • Mağaza gelirlerini şirket hedefleri doğrultusunda gerçekleştirmek
    • Gelir ve gider dengesini yönetmek
    • Mağazanın genel yerleşim planı, firmalarla pazarlıklar
    • İnşaat ve mağaza genel malzemelerin seçim ve siparişlerin verilmesi, uygunlunun denetlenmesi
    • Yeni personel ve yöneticilerin işe alımı, eğitimi, yönetimi ile ilgili çalışmalar
    • Şirket beklentilerini karşılamak için ticari ve idari birimlerin yönetimi, yönlendirilmesi

    1 Nisan 1997 - 1 Kasım 1998

    Continent Mağaza Elektronik Departman Müdürü

    Continent

    Sorumluluklar:
    • Departmanın gelir hedeflerini yönetmek, orta ve uzun vadede eylem planlarını harekete geçirmek
    • Reyon şeflerine hedeflerin dağıtılması
    • Genel faaliyet planlarının yapılması ve paylaşılması
    • Reyon şeflerinin yönetim

    1 Kasım 1994 - 1 March, 1997

    Continent Mağaza Elektronik Reyon Şefi

    Continent

    Sorumluluklar:
    • Reyon gelirlerini mağaza hedefleri doğrultusunda gerçekleştirmek
    • Firmalarla yıllık pazarlık görüşmeleri
    • Ürün pazarlığı, katalog ve promosyon ürünleri pazarlığı
    • Yeni personel işe alımı, eğitimi, yönetimi

    26 Temmuz 1992 - 31 Ekim 1994

    Satış Pazarlama Müdürü

    Candaş / New World

    Sorumluluklar:
    • Satış için ürün hazırlığı (Firma bağlantısı ve pazarlığı, numune temini, satış fiyatlarının oluşturulması (CIF), vs..)
    • Fiilen müşteriye ürünler hakkında bilgi verilmesi
    • Satışın gerçekleşmesi ve sevkiyatların yapılması
    • Kısmen gümrük işlemleri
    • Eski Sovyet ülkelerine (Türkmenistan, Kırgızistan) yönelik ürün tedariki, pazarlama ve ihracatın gerçekleştirilmesi

    1 Mayis 1991 - 1 Ekim 1991

    Ürün Geliştirme Müdürü

    EVPA A.Ş.

    Sorumluluklar:
    • Yeni firmalarla ürün satın alımı ve katalog hazırlığı
    • Ürün performanslarının takibi, bütçe ve hedeflerin tayin edilmesi
    1 Kasım 1989 - 31 Mart 1991

    Grup Müdürü

    Belpa - Belpri Pazarlama A.Ş.

    Sorumluluklar:
    • Mağaza açılışına hazırlık, firmalarla pazarlıklar
    • Türkiye’nin ilk hipermarketi için firmalarla anlaşmaları yapmak
    • Çalışanlara yapmaları gereken görevleri anlatmak, eğitmek
    • Rakiplere göre ürün çeşidi ve fiyatlandırmayı yönetmek

    Yetkinlikler

    Perakendecilik 10/10
    Fransızca 10/10
    Office Programları 9/10
    Yönetim 9/10
    Organizasyon 9/10
    İnsan KAynakları 8/10
    Strateji 9/10





    Bu web sayfası Site5 tarafından tasarlanmış ve Özcan Balioğlu tarafından güncellenmiştir.